Badanie satysfakcji z pracy przeprowadziliśmy na 264 pracownikach działów handlowych. Skupiliśmy się tylko na branży instalacyjnej (HVAC) oraz budowlanej.
Wyniki badania dają szczegółową informację na temat oczekiwań wobec pracodawców osób zatrudnionych w działach handlowych. Pokazują jakie elementy mają znaczenie dla pracowników w odczuwanej przez nich satysfakcji z pracy. Pokazują również, czy mają oni pozytywny, czy krytyczny stosunek do swojej firmy oraz jaki wizerunek swojego pracodawcy kreują na rynku.
Cennym elementem raportu jest porównanie zadowolenia z pracy pomiędzy pracownikami producentów, wyłącznych dystrybutorów, hurtowni czy firm wykonawczych. Z opracowania dowiesz się nie tylko gdzie pracuje się najlepiej, ale również dlaczego tak jest.
Zebrany materiał ma na celu wsparcie pracodawców w tworzeniu ofert i warunków pracy, które będą w stanie przyciągnąć i zatrzymać najcenniejszych dla firmy pracowników. Jest to tym ważniejsze, że na obecnym „rynku pracownika” niezwykle trudno jest o zbudowanie dobrego zespołu skutecznych handlowców. A to właśnie kompetentni, zmotywowani i lojalni pracownicy budują przewagę firmy na konkurencyjnym rynku.
Raport: “Badanie satysfakcji z pracy” polecam szczególnie managerom odpowiedzialnych za pracowników działów sprzedaży.